Ne-am gandit la urmatoarele actiuni concrete pentru asigurarea calitatii educatiei, in special in conditiile amplificarii concurenţei pe piata serviciilor educationale.

Acțiunile principale privind îmbunătăţirea calităţii procesului educațional şi orientarea către cerinţele pieţei muncii:

– Trecerea la un învăţământ competitiv, creativ și aplicativ (bazat pe studii de caz, vizite de studiu, creativitate şi motivare).

– Susținerea departamentelor şi consiliilor facultăţilor pentru includerea unor discipline noi în planurile de învăţământ, în concordanţă cu bunele practici europene şi internaţionale și cu noile cerințe ale pieței muncii.

– Descentralizarea programelor de masterat organizate în ASE pe bază de bugete proprii.

– Solicitarea de posibile teme de cercetare avansată din partea mediului de afaceri privat și a instituțiilor publice din România, care să poată constitui subiectul unor teze de doctorat cu relevanță practică accentuată, înainte de a publica temele de cercetare scoase la concurs.

– Sprijinirea obținerii acreditărilor EQUIS (European Quality Improvement System), AMBA (Association of Master of Business Administration), AACSB (Association to Advance Collegiate Schools of Business) și EAPAA (European Association for Public Administration Accreditation).

– Încurajarea organizării și funcționării unor echipe interdisciplinare în interiorul departamentelor,  finanțate de organizații economice din mediul privat de afaceri.

– Crearea unui mecanism transparent pentru atragerea şi menţinerea elitei academice în universitate, indiferent de vârstă. Insistăm asupra importanței implicării universităţii noastre în stabilirea criteriilor naționale de evaluare a cadrelor didactice și cercetătorilor științifici din domeniile științelor economice, administrative și socioumane și ne propunem să asigurăm stabilitatea sistemului de evaluare internă a cadrelor didactice, în sensul respectării unei corelaţii juste între cele două componente de bază ale activităţii acestora (activitatea didactică şi cea de cercetare).

– Armonizarea valorii indicatorului număr de studenți pe un cadru didactic cu valoarea medie înregistrată în UE și optimizarea numărului de studenți pe serii și pe grupe.

4 Comments

    • Nastase pavel
      reply

      In primul rand sunt bucuros ca domnul prorector Istudor Nicolae candideaza pentru functia de rector in urmatorul mandat. Experienta dansului in managementul universitar, la nivelul ASE ca prorector (2 mandate) si la nivelul organismelor din cadrul MENCS (CNATDCU si CNFIS) imi da speranta ca va fi un foarte bun rector.

      SUCCES!

    • Istudor nicolae
      reply

      Stimate domnule Rector, va multumesc pentru interventia Dumneavoastra. Cuvintele Dumneavoastra ma onoreaza si inseamna foarte mult pentru mine.
      Cu toata consideratia,
      Nicolae Istudor

    • Sgardea Florin
      reply

      Este clar ca toti candidatii prin programele propuse incearca sa gaseasca cele mai bune solutii. Domnul Profesor Istudor ni le prezinta logic si structurat. Este clar ca toti ne doresc binele. Domnul Profesor Istudor mi-a demonstrat acest lucru. Este important ca ati promovat valori si principii dupa care sa construim modele . Este clar ca ne dorim, salarii mari, o baza materiala si financiara solida. Cu un Rector in persoana Domnului Profesor Istudor Nicolae multe lucruri se pot indrepta. Eu vreau sa vad atitudine. Vreau sa vad omul potrivit la locul protrivit ! Eu spun ca este ancorat in realitatile unor constrangeri bugetare si dezvolta solutii printr-o abordare pragmatic si efcienta a banului public. Prioritizam ca sa construim. Schimbarea cere implicare, daruire si crez! Succes, Domnule Profesor!

    • Eduard dinu
      reply

      De ce il votez pe dl. profesor NICOLAE ISTUDOR?

      – PENTRU CA ESTE CEL MAI APROAPE DE PROFILUL NECESAR POSTULUI DE RECTOR AL UNEI INSTITUTII DE INVATAMANT SUPERIOR ASA CUM ESTE asE
      – PENTRU CA NE UNESTE UN TRECUT COMUN, AVEM ORIGINI GEOGRAFICE APROPIATE – bUZAU, SI SUNTEM COLEGI DE GENERATIE
      – PENTRU CA ESTE OMUL CARE POATE DA ANVERGURA PE CARE ACEASTA INSTITUTIE, IN CARE GENERATIA MEA ESTE DE 25 DE ANI, O MERITA
      – pentru ca este singurul candidat care recunoaste in programul sau managerial importanta analizei economico-financiare si isi asuma crearea unui compartiment de specialitate
      – PENTRU CA UN „DEMAGOG”, ASA CUM A FOST ETICHETAT SUBSEMNATUL DEOARECE A AVUT TARIA se semnaleze aspectele negative, nu se poate asocia decat cu un „populist”, asa cum a fost etichetat dl. Istudor de catre un coleg de academie

Lasă un comentariu

Program de Management

Descarca programul meu de management dedicat urmatorilor
4 ani

    Pagina mea de Facebook